Pagina's

zaterdag, maart 03, 2007

Stemadvies


Woensdag mag je stemmen voor de samenstelling van de provinciale staten - het bestuur van de provincie Flevoland-. De provincie houdt zich met tal van belangrijke onderwerpen bezig zoals infrastructuur (komen we de polder wel uit), (gratis) openbaar vervoer, de toekomst van de provincie (worden we een deel van de randstad?), groene energie, ruimtelijke ordening (hoe ziet de polder er straks uit), recreatie, cultuur, betaalbaar wonen, seniorenbeleid, jongerenbeleid en jeugdzorg.

Voor Zeewolde zijn met name de groei van Almere en vliegveld Lelystad van groot belang. Het lijkt erop dat in de komende periode Zeewolde een (flink) stuk van zijn grondgebied moet afstaan voor de groei van Almere. Ook over de groei van de luchthaven Lelystad maak ik me grote zorgen. Volgens de huidige plannen mag luchthaven Lelystad groeien tot 4 miljoen passagiers per jaar. Dit betekent een enorme geluidsoverlast.
Om deze redenen zie ik graag een Groene Zeewoldenaar in de provinciale staten om de belangen van Flevoland - maar ook zeker die van Zeewolde - te behartigen. Cees Meijer - Zeewoldenaar in hart en nieren - staat op de tweede plaats bij GroenLinks. Cees Meijer is ook een van de belangrijkste initiatiefnemers van de succesvolle acties om de toekomstige vliegroutes van luchthaven Lelystad boven Zeewolde weg te krijgen. Mijn stemadvies is daarom: stem Cees! (2e plaats op de kieslijst van GroenLinks).

Voor mensen die niet op GroenLinks maar op de PvdA stemmen, heb ik ook een goed stemadvies: Stem Pels (7e plaats PvdA)!

Geen opmerkingen: