Pagina's

zaterdag, maart 03, 2007

centrum nog steeds een rotzooi

Vandaag was ik in het centrum van Zeewolde om campagne te voeren. En toen viel het me weer op: het centrum is nog steeds een grote rotzooi. Mensen ' klunen' nog steeds door zandhopen en baggeren door de modder. En het lijkt erop dat alles zo'n beetje tegelijkertijd overhoop is gehaald. Het werk had eigenlijk al in december 2006 klaar moeten zijn, maar de gemeente Zeewolde had al eerder uitstel gekregen. Als ik zie hoe ver het werk nu is gevorderd en de snelheid (of eigenlijk traagheid) waarmee het werk vordert - er wordt al een half jaar aan gewerkt-, dan is het werk in juni nog niet klaar. Ook met de staat van de afzettingen, bouwhekken, loopplanken en dergelijke is het niet best gesteld. Het valt ook anderen op:
Nu wil ik niet zo ver gaan als de schrijver van dit stuk (inzet van tientallen kinderen?), maar ergens heeft hij wel een punt. Vorig jaar stelde PvdA-GroenLinks al vragen over de voortgang van de werkzaamheden in het centrum. Toen werd gemeld dat het werk wel uitliep, maar dat verder alles financieel en technisch op rolletjes liep en dat er geen claims van ondernemers waren. Onlangs heeft het CDA weer schriftelijke vragen gesteld over de werkzaamheden in het centrum.

Zo langzamerhand begin ik toch wel een beetje ongerust te worden over de werkzaamheden in het centrum. Misschien maar eens een wat zwaarder wapen inzetten dan alleen het stellen van schriftelijke vragen?



Geen opmerkingen: