Pagina's

zondag, februari 28, 2010

Campagne in Biddinghuizen



Afgelopen zaterdag heb ik campagne gevoerd in Biddinghuizen met de op BHZNET overbekende Johan B. Daarom nu speciaal de camera en microfoon voor Johan B.

Zaterdag campagnedag.

Koud en nat dat het was! In ieder geval wel in
Biddinghuizen. Frank & ik stonden weg te waaien op het plein naast de C1000; VVD & CDA stonden comfortabel onder de luifel bij Tietema. Maar wij hadden de bezoekers en zij niet!

Wij hadden ook een partytent, trouwens. Want om 09.50 u waren en nog geen marktkramen. En toen wij de tent opgebouwd hadden waren die er ineens wel. Hoe dat nou weer zo gauw kan, weet ik ook niet. Anyhow: er hangt nu een vormeloos en druiperig doek op mijn zolder annex logeerkamer te drogen, aan 4 spijkers.

En op een gegeven moment heb je iedereen al een foldertje in de maag gesplitst, en op zijn minst voor de derde keer aangesproken (Frank wil ze de volgende keer meteen een groot stempel voor op de kop geven, zodat je
duidelijk kunt zien of je ze al gehad hebt of niet) en dan is de spanning er wel uit.

Gelukkig kwamen Danielle en Hermen gevulde koeken brengen, en die hebben we broederlijk gedeeld met CDA en VVD. En van hun kregen we koffie (VVD), mandarijntjes (VVD), Vietnamese loempia's (CDA) en zo kwamen we de uren wel door.

PvdA heeft een uurtje naast ons staan folderen, met roos en al, maar toen Annemiek voor de derde keer al haar foldertjes uit de elegant gehandschoende handen liet vallen hielden ze het voor gezien.
De Leefbaren zijn ongeveer een half uurtje geweest, hebben niet eens de stand ingericht.
D66, tja, die hebben we in het geheel niet gezien. ChristenUnie ook niet, trouwens.
Wel een hoempa-orkest van het CDA. Volgens Aat (die, ietwat merkwaardig, campagne voerde) speelde die Josti-band (daar leken ze wel een beetje op, hoor!) in Dronten onder andere "van voor naar achter van links naar rechts" maar na de opmerking van onze Paul, dat dat wel heel duidelijk een CDA-deuntje was, hebben ze dat in Bddh niet meer durven spelen.

Om 14.00 u hadden we het wel gehad. Jeemigdepeemig, wat had ik het gehad zeg! We zijn maar gaan folderen, h-a-h. Heel Biddinghuizen krijgt wel een beurt, volgens mij. In ieder geval wel heel huur-Biddinghuizen.

En zo was ik om 16.30 u thuis. Koud, rillerig, bekaf, kort van stof. Gelijk maar even een tukkie gedaan, maar daar stak Hermen een stokje voor. Stoeien, dat moest ik! En kietelen! En slappe Disney-filmpjes kijken!
Oh man... dat vaderschap .

Morgen ga ik naar Swifterbant. Daar is nog niemand voor h-a-h. En er valt nog een wereld te winnen, daar. Ik heb een boel flyers achterovergedrukt en die ga ik in Swbnt kwijt raken. Maar het schijnt wel kl*teweer te worden, morgen.

Hoe sterk is de eenzame folderaar...


Johan B

Geen opmerkingen: