tag:blogger.com,1999:blog-36655510.comments2023-07-24T17:38:57.404+02:00Frank tikt doorUnknownnoreply@blogger.comBlogger168125tag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-35900778489057544432021-02-23T17:13:50.129+01:002021-02-23T17:13:50.129+01:00Hoi Frank, helaas is de link naar het filmpje niet...Hoi Frank, helaas is de link naar het filmpje niet meer actueel. Als het nog bestaat graag een nieuwe link ;-)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-29554217645127405652015-08-10T14:09:20.802+02:002015-08-10T14:09:20.802+02:00@Sieb bedankt. Het artikel klopt nu weer. @Sieb bedankt. Het artikel klopt nu weer. Frank Pelshttps://www.blogger.com/profile/08353945616883924644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-32742292403256892512015-08-10T12:53:56.503+02:002015-08-10T12:53:56.503+02:00Kleine kanttekening : die uitkijktoren komt elders...Kleine kanttekening : die uitkijktoren komt elders aan de dijk. Het plateau met trap komt wel aan het einde van de pier, als uitkijkpunt. Op de trap kun je bv zittenSiebnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-81288282017775283582014-11-22T21:21:45.314+01:002014-11-22T21:21:45.314+01:00Rita Verdonk: tegen het plaatsen van een slavernij...Rita Verdonk: tegen het plaatsen van een slavernijmonument, en voor de zwarte karikatuur die moet werken voor de witte baas.<br /><br />Hier een interessante video die laat zien wat er nu werkelijk gebeurde in Gouda:<br />www.voorbeeld-allochtoon.nl/arrestaties-gouda-gemanipuleerd-door-politie-en-burgemeester/Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-35229519448026522832014-11-04T13:17:51.283+01:002014-11-04T13:17:51.283+01:00goed artikel.goed artikel.plat dak vervangenhttp://www.van-der-sanden.nl/plat-dak-vervangennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-9531598183040438482014-08-25T10:58:06.848+02:002014-08-25T10:58:06.848+02:00Jammer, ik heb net een traditionele fiets met kett...Jammer, ik heb net een traditionele fiets met kettingbotsing gekocht.<br />Leuk en goed idee!<br />Vriendelijke groet,Rob Albertshttp://robalberts.wordpress.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-39982355567767208452014-08-09T15:09:09.441+02:002014-08-09T15:09:09.441+02:00Goed filmpje. Als je het mij vraagt dan zie ik voo...Goed filmpje. Als je het mij vraagt dan zie ik vooral nadelen. Het levert geld op maar kost weer slachtoffers die je vervolgens moet compenseren.Maxhttp://www.stopfracking.nlnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-71673976463530640162014-06-25T11:00:16.352+02:002014-06-25T11:00:16.352+02:00VOORSTEL GEDRAAIDE BAAN, (30 GRADEN OOST)
De optie...VOORSTEL GEDRAAIDE BAAN, (30 GRADEN OOST)<br />De optie gedraaide start- en landingsbaan, naar 30 graden-oost, is naar mijn mening de juiste oplossing om de dorpen en steden te ontwijken en te ontlasten van vliegtuiglawaai.<br /><br />Willem<br />E: wb.meridian@gmail.comWilliamhttps://www.blogger.com/profile/18189355172386710736noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-78206416256826083592014-06-20T10:36:04.791+02:002014-06-20T10:36:04.791+02:00De afwijkingen van de vliegroute mogen (wettelijk)...De afwijkingen van de vliegroute mogen (wettelijk) 1 zeemijl bedragen, dus zo'n 1,9 kilometer. De vliegroute is dus (wettelijk) zo'n 4 kilometer breed. <br /><br />Bij Zwolle zitten ze op zo'n 6000 voet (circa 2000 kilometer). <br /><br />Hieronder een animatie van de vliegroute (bij Westenwind):<br /><a href="https://vimeo.com/85039930" rel="nofollow">Animatie dalend bij Westenwind</a><br /><br />bij oostenwind:<br /><a href="https://vimeo.com/85039932" rel="nofollow">Opstijgend bij Oostenwind</a><br /><br />Frank Pelshttps://www.blogger.com/profile/08353945616883924644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-28858240187348147392014-06-20T10:18:45.827+02:002014-06-20T10:18:45.827+02:00Dag Frank,
Dank je wel voor je uitleg en informat...Dag Frank,<br /><br />Dank je wel voor je uitleg en informatie. Hoe breed is zo'n aanvliegroute eigenlijk? <br />Ik zie dat de aanvliegroute vlak onder Zwolle doorgaat. Hoe hoog vliegen ze daar en komen ze ook over Zwolle heen?<br />Eriknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-56010633236706457442014-04-27T18:54:43.177+02:002014-04-27T18:54:43.177+02:00Beste Frank, Hartelijk dank voor de reactie. Voor ...Beste Frank, Hartelijk dank voor de reactie. Voor ons hier aan deze kant van het IJsselmeer een goed bericht, ik hoop dat zoiets ook zo af toe voor jullie te melden isAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/13796222954609638909noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-28937574043366992472014-04-23T17:05:24.125+02:002014-04-23T17:05:24.125+02:00@Roel Mulder
Volgens mij zeer beperkt. Toestellen...@Roel Mulder<br /><br />Volgens mij zeer beperkt. Toestellen vliegen vooral naar het zuiden en oosten (vakantiecharters). Als ze richting Enkhuizen gaan, dan zitten ze ruim boven de 6000 voet bij Enkhuizen. Een toestel dat 2x zo hoog vliegt heeft nog maar een kwart van de geluidsproductie. Bij Enkhuizen zitten ze al op een hoogte dat je ze nauwelijks nog hoort. Frank Pelshttps://www.blogger.com/profile/08353945616883924644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-21080586705606717582014-04-23T16:13:18.545+02:002014-04-23T16:13:18.545+02:00Beste Frank.
Kan je ook beknopt aangeven wat de ge...Beste Frank.<br />Kan je ook beknopt aangeven wat de gevolgen van de uitbreiding voor Enkhuizen zijn?<br /><br />Roel Mulder.<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/13796222954609638909noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-79268423361391325082014-03-07T23:42:26.604+01:002014-03-07T23:42:26.604+01:00
Belangrijkste vraag aan politici is wat mij betr...<br /><br />Belangrijkste vraag aan politici is wat mij betreft: Hoe kun je voor uitbreiding zijn zolang je niet weet wat het oplevert. <br /><br />Voor een aantal dingen kun je al wel een aardige indicatie geven wat het kost: <br /><br />- 45.000 vluchten komt overeen met meer dan 10% extra CO2 uitstoot voor de gehele luchtvaartsector in Nederland;<br /><br />- Waardedaling onroerend goed: bij 10 dB extra geluidshinder 10% minder waarde. Zou voor Dronten en Zeewolde zomaar neer kunnen komen op een waardedaling van 1 miljard euro of meer. <br /><br />- Alleen in Dronten en Zeewolde al ongeveer 60.000 inwoners die te maken krijgen met herrie, stank en overlast. <br /><br />- Agrariërs en andere bedrijven die moeten worden uitgekocht, <br /><br />- Kleine luchtvaartondernemers die moeten verkassen, <br /><br />- Recreatieondernemers die hun klanten dreigen kwijt te raken.<br /><br />- Lokale middenstanders die omzet dreigen mis te lopen. <br /><br />Voldoende reden dus om tegen te zijn en verplaatsing van de routes is slechts verplaatsen van de overlast. <br /><br />Hoop dat lokale politici met of zonder verkiezingen een duidelijk tegengeluid kunnen laten horen naar Den Haag. Dit Aldersplan wordt onze mooie polder niet beter van!<br />Erik Veldhuizennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-89981504270156565132013-11-11T14:00:08.647+01:002013-11-11T14:00:08.647+01:00Een uitbreidingsplan voor airport Lelystad zou een...Een uitbreidingsplan voor airport Lelystad zou een goede zaak zijn voor de economie van ons land. Airport Lelystad is erg in trek bij investeerders en het bedrijfsleven. <br /><br />Als er één landingsbaan van 4.200 x 80 meter zou liggen en gericht op het Noordoosten / Zuidwesten, dan hebben de meeste personen daar geen last van, van de geluidsoverlast. <br /><br />Verder zou de komst van Airport Lelystad zorgen voor minder files op de A1 en de A6, omdat het verkeer de andere kant oprijden, in plaats van naar Amsterdam en Utrecht. <br /><br />Zo komt de snelweg A1 ook weer veel beter bereikbaar voor iedereen. Zowel naar Amsterdam als naar Amersfoort. Het heeft zijn voordelen.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-54730554699592679452013-10-22T21:17:53.050+02:002013-10-22T21:17:53.050+02:00Beste Frank
zijn er al nwe ontwikkelingen duideli...Beste Frank<br /><br />zijn er al nwe ontwikkelingen duidelijk over dit onderwerp?<br /><br />grt Erikeriknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-74380942201288292972013-09-25T17:47:18.013+02:002013-09-25T17:47:18.013+02:00Deze website is door 2000 unieke bezoekers bezocht...Deze website is door 2000 unieke bezoekers bezocht. Mijn voorbeeld zienswijze is 123 keer gedownload. Frank Pelshttps://www.blogger.com/profile/08353945616883924644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-50330756705408245952013-09-25T16:02:20.191+02:002013-09-25T16:02:20.191+02:00Beste Frank,
Zijn er veel zienswijze's ingevu...Beste Frank,<br /><br />Zijn er veel zienswijze's ingevuld of heb je daar geen inzicht in? Ik ben erg benieuwd naar deze ontwikkelingen.Limmerickhttp://www.limmerick.nlnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-41973290038786628862013-04-05T10:41:06.546+02:002013-04-05T10:41:06.546+02:00An Excellent Blogpost Relevant to the Topic. It re...An Excellent Blogpost Relevant to the Topic. It really generates a new thinking pattern in the viewers. Please pursue with your Blogging Activities. For All Your Needs Visit<br /><a href="http://livinginwellbeing.blogspot.in/" rel="nofollow">Living In Wellbeing</a>Dr.Purushothamanhttps://www.blogger.com/profile/17346779846447373044noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-19353797737376256142013-02-05T20:11:40.029+01:002013-02-05T20:11:40.029+01:00Men gaat ervan uit dat wanneer eenmaal toestemming...Men gaat ervan uit dat wanneer eenmaal toestemming verkregen is, de zaak nooit meer teruggedraaid kan worden. <br />1. Instrument nadering voor baan 05: amper genoemd en niet vermeld dat de outer marker aangevlogen moet worden over Almere op een hoogte van slechts 450 meter!<br />2. De kosten van de uitbreiding van vliegveld Lelystad, zo staat in het rapport, wordt geraamd op slechts 38 miljoen terwijl ik het inschat op 600+ miljoen. Hier is de “metro Amsterdam” techniek toegepast, eerst vergunning en pas daarna de tegenvallers. Volksverlakkerij is dat! <br />Ik geef u hier nog wat aantekeningen:<br />Betreft rapport vliegveld Lelystad vliegroutes, baanverlenging, mijn gedachte hierover voor uw info.<br />Al lezend heb ik geprobeerd zo neutraal mogelijk dit rapport door te nemen.<br />Een aantal zaken vielen mij direct op, hier in dezelfde volgorde als het rapport:<br />1. De moeilijke naderings en vertrek routes met veel omvliegen, wat de kosten voor de vliegmaatschappijen nog verder opvoert, nog niet te spreken van de negatieve milieu aspecten daarvan.<br />2. De vliegveiligheid wordt met dit plan ernstig op de proef gesteld vooral tijdens piek momenten op Schiphol en Lelystad, routes lopen door elkaar ook qua hoogtes.<br />3. Geluidoverlast overal, maar ook door vliegverkeer gerelateerd aan Schiphol, door gecompliceerde aan en uitvliegroutes en langdurig laagvliegen.<br />4. 38 miljoen ( blz 58 ) euro zou voldoende zijn voor aanpassingen van vliegveld Lelystad? Ik schat de kosten eerder op 600+ miljoen euro en dus zal het vliegveld noooooit rendabel worden. Waar is de onderbouwing van deze 38 miljoen? Of is het berekend door de specialisten van de Amsterdamse metro?<br />5. Is er rekening gehouden met de grond samenstelling? Belasting limieten van de bestaande baan?Kosten uitplaatsen van GA? De elders aan te leggen oefenbaan met bijkomende kosten? Openbaar vervoer, spoorlijn omleggen? Wat zijn de stelposten? Of worden dat allemaal tegenvallers, als we maar beginnen met aanleg? Al gedacht aan de enorme kosten van verkeersleiding en nieuwe toren?<br />6. Er komt ook een ILS op baan 05 zie blz. 62, Nergens staat de aanvliegroute voor deze baan juist weergegeven. Voor uw informatie, neem de locatie van de nieuwe baan de drempel van baan 05, die ligt meer dan 1 km meer zuidwestelijk dan de huidige plaats door de baanverlenging. Ga vervolgens 7 km naar het zuidwesten, op dat punt vliegen vliegtuigen opgelijnt met de baan 05 de z.g. outer marker, het ILS interceptie punt. Dus hier vliegt men op een koers van 050 graad, op een hoogte van 1500 voet, dit is 450 meter hoog. De gehele bocht om op dat punt te komen gaat over of vlak langs Almere en zal zeer veel overlast geven vooral wanneer dat s,avonds tot 2300 uur, met uitloop mogelijkheid tot 2400 uur. Begrijpelijk dat dit punt onderbelicht is.<br /><br />Even een berekening: baanverlenging vliegveld Eelde begroot 20 miljoen dat is € 650/m2 op basis van deze meterprijs wordt de baanverlenging van Lelystad 48 miljoen. Maar daarbij niet meegerekend:<br />1. Verzwaring huidige baan. Grondsamenstelling?<br />2. Alle taxibanen aan de west kant.<br />3. Taxibanen verlenging aan de oostkant.<br />4. Nieuw platform.<br />5. Aankomst/vertrekhal.<br />6. Verkeerstoren aan de westkant.<br />7. Verkeersleiding met kantoor ruimte.<br />8. Instrumentnadering systemen voor baan 05 en baan 23.<br />9. Aansluiting wegen aan westkant.<br />10. Parkeerterreinen aan de westkant.<br />11. Taxi en bus standplaatsen.<br />12. Grote Brandweer kazerne.<br />13. Brandweer wagens/ crash tenders voor grotere pax aantallen.<br />14. Ziekenwagens, uit huidige omgeving onvoldoende.<br />15. Hangaar voor klein onderhoud reparatie.<br />16. Aansluiting voor het spoor, de bereikbaarheid OV is nu slecht.<br />17. Verplaatsing van kleine luchtvaart zoals GA en ULM.<br />18. Vergoeding of opkopen van hun hangaars.<br />19. Voor het rendement op investering de lagere landingsgelden dan Schiphol.<br />20. In de toekomst massaal noodzakelijke geluid beperkende voorzieningen aan huizen.<br /><br />Afblazen dit plan,maar daar zijn wel ballen voor nodig. Het zal altijd een hoofdpijn dossier blijven met mogelijk ook nog een heel reële kans op een ernstig ongeval en nooit rendabel te maken.<br />Grovenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-66692580807706490492013-02-05T11:26:13.256+01:002013-02-05T11:26:13.256+01:00Bedankt voor je uitleg Frank, duidelijk verhaal.
O...Bedankt voor je uitleg Frank, duidelijk verhaal.<br />Overigens zien we hier hoe de overheid denkt over de mening van het volk, wij het volk die hier zijn komen voor rust en natuur wordt op deze manier erg verstoord. ook ik zal er op tegen stemmen. er zijn in Nederland best andere plaatsen waar men terecht kan voor dit soort vliegvelden.J.Kolartnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-28283354362965668202013-02-05T09:04:46.019+01:002013-02-05T09:04:46.019+01:00Aan de andere kant.... Ik was in 2006 betrokken bi...Aan de andere kant.... Ik was in 2006 betrokken bij de actie(s) in Zeewolde. Daar hebben toen (bijna) alle politieke partijen en de gemeente zich achter geschaard..... De gemeente Zeewolde heeft toen zwaar ingezet met haar bezwaar bij de Raad van State. Mede daardoor heeft in 2011 de Raad van State het toenmalige besluit vernietigd :-)Frank Pelshttps://www.blogger.com/profile/08353945616883924644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-68470470957081728422013-02-05T08:59:40.257+01:002013-02-05T08:59:40.257+01:00Dat klopt..... de procedure moet opnieuw.
Alders...Dat klopt..... de procedure moet opnieuw. <br /><br />Alders verwacht in het najaar van 2014 een nieuw zogenaamd aanwijzingsbesluit. Dit wordt genomen door de minister en moet goedgekeurd worden door de Tweede Kamer. Daarna kan iedereen - dus ook de inwoners van Biddinghuizen, maar ook milieugroepen en dergelijke - bezwaar maken. Mocht dat bezwaar niet gegrond verklaard worden, dan kun je daarna nog naar de Raad van State. <br /><br />De plannen zijn al vier keer vernietigd door de Raad van State (de laatste keer in december 2011). Dus bezwaar maken heeft zeker zin. <br /><br />Andere zaken - zoals handtekeningenacties, protesten en dergelijke - vestigen wel de aandacht op het probleem maar maken voor de formele procedure niet zoveel uit. Misschien dat je er nog 1 of meerdere politieke partijen mee kan overhalen om hun standpunt te veranderen. Maar voor dit onderwerp verwacht ik dat niet..... Dit verhaal loopt al zolang dat de verschillende politieke partijen hun stellingen al betrokken hebben :-( Frank Pelshttps://www.blogger.com/profile/08353945616883924644noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-12145449152680535692013-02-05T08:13:30.184+01:002013-02-05T08:13:30.184+01:00Dankjewel voor je uitleg frank! Ik heb me de afgel...Dankjewel voor je uitleg frank! Ik heb me de afgelopen week ook verbaasd over het feit dat de eerdere conceptvliegroutes waar alle discussie tot nu toe over ging ineens totaal veranderd zijn. Alders had in taakomschrijving dat inwoners moesten worden geinformeerd. Als routes nu zijn veranderd, zouden dan niet formeel alle inspraakrondes weer opnieuw moeten? Is er al meer bekend over eventuele planschade? Uit cpb studie blijkt dat huizen rond schiphol bij iedere extra decibel geluidshinder ongeveer een procent in waarde dalen. Zijn er mogelijkheden voor huizenbezitters in biddinghuizen om deze schade ergens te verhalen? Heeft het zin om nog een hantekeningenactie te houden? Hoe kunnen we onze stem meer laten horen? Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36655510.post-59780975851301750082013-02-04T20:21:27.594+01:002013-02-04T20:21:27.594+01:00Inderdaad een duidelijk verhaal. Eerlijk gezegd, b...Inderdaad een duidelijk verhaal. Eerlijk gezegd, ben ik nu van mening om te gaan verhuizen. Zoveel vliegtuigen geven veel lawaai. Nu is het soms al lawaaierig in het luchtruim, soms lijkt er door het geluid, een vliegtuig neer te storten, hoe zal dat straks wel niet zijn?Anonymousnoreply@blogger.com