Pagina's

maandag, juni 04, 2012

Rutte: "Het spijt me dat deze periode niet is geworden wat ik er van had verwacht."

Jan Bennink blikt in De Volkskrant vooruit op Ruttes speech.


'Beste hardwerkende Nederlander,
Ik richt me op deze stralende dag in augustus graag tot u vanuit het torentje in Den Haag. Omdat u het bent die mij nog maar enkele jaren geleden enthousiast en vol overtuiging hebt gekozen als uw premier.Ik zeg het u ronduit. Het spijt me dat deze periode niet is geworden wat ik er van had verwacht.[..] 
Het gaat me aan het hart dat de vergoeding voor uw werkverkeer niet langer belastingvrij kan zijn. Daar had ik, als uw premier, helaas geen vat op. [..]
 Het spijt me ook dat de vergoeding voor uw kinderopvang helaas moet verdwijnen. Kop op. [..]
 Dan beste lieve winkeliers, fijne enthousiaste mensen. Ondanks mijn verkiezingsbelofte, kon ik niet anders dan uw winkels op zondag dicht houden. En ook gaat het me aan het hart dat juwelier tijdens mijn regeerperiode het gevaarlijkste beroep van Nederland is geworden.

Geen opmerkingen: