Pagina's

donderdag, december 09, 2010

9 december


Op 9 december 2009 - nu precies een jaar geleden - overleed Cees Meijer.

Cees was sinds 2003 prominent Statenlid van de GroenLinks fractie in de Provinciale Staten van Flevoland. Een zeer bevlogen politicus met een passie voor milieu en natuur. Zijn inbreng, deskundigheid en Cees als persoon heb ik het afgelopen jaar erg gemist.

Na het overlijden van Cees heb ik hem opgevolgd in de commissie Ruimte van de Provinciale Staten van Flevoland. De ziekte van Cees ontwikkelde zich eind 2009 opeens in een schokkend snel tempo. Van een fatsoenlijke overdracht was dan ook geen sprake meer. En zo nam ik eind 2009 een sprong in het diepe om de man op te volgen die mij destijds in de actieve politiek 'trok'. Op sommige momenten - zoals laatst bij de discussie over het Oostvaarderswold - vraag ik me af: 'Wat had Cees hiervan gevonden en hoe had hij gereageerd?'.

Terug naar 2010. Cees Meijer is er niet meer. Z’n voorbeeld en herinneringen aan Cees blijven echter. Of zoals z’n broer het bij de crematieplechtigheid zei: ,,Je bent pas dood als iedereen je is vergeten.”

Geen opmerkingen: