Pagina's

zondag, september 26, 2010

Petitie tegen nieuwe paspoortregels


Met centrale registratie van vingerafdrukken wordt iedereen preventief als verdachte behandeld.
Vrijbit heeft een petitie online online gezet om te protesteren tegen de nieuwe paspoortregels. Iedereen moet zijn/haar vingerafdrukken af gaan geven als hij/zij een paspoort wil. En die gaan - heel veilig natuurlijk, want daar staat de Nederlandse overheid om bekend - in een centrale database.Wat is de volgende stap: direct maar even DNA afgeven?

De petitie vind je hier.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Getekend.

Robin Caron zei

Waarom opslag van biometrische gegevens (zoals vingerafdrukken) helemaal niet mag volgens het Europees Verdrag: (zie ook filmpjes in comments)
www.nujij.nl/de-rekbare-doelen-van-de-vingerafdrukkendatabase.9819070.lynkx

Kijk verder item van Goedemorgen Nederland: http://www.youtube.com/user/VrijbitTV#p/u/0/ubDdVTF1S44

Anoniem zei

Petitie getekend.
Mijn paspoort is al verlopen en ik zal geen nieuwe aanvragen wanneer dat betekent dat ik als een crimineel mijn vingerafdrukken moet geven. De laatste keer dat dit moest in Nederland toen was Mussert aan de macht.
Zonder paspoort kan ik niet reizen of stemmen, of verkiesbaar worden gesteld. Is het niet in strijd met de grondwet om zulke belemmeringen op te werpen voor grondwettelijke rechten?