Pagina's

zondag, februari 03, 2008

Quote: schaamteloze vertoning machtswellust

Ruud Pet - fractievoorzitter van GroenLinks Almere - gaat op zijn weblog in op de taxi- en dienstauto affaire.

Mijn fractiemedewerker, Jo Maas, was getuige van het machtsspel dat zich afspeelde op de raadsafdeling van het stadhuis. Hieronder zijn waarneming en conclusie;

'Vroeger op de avond was ik getuige van de manier waarop ze in de coalitie met het duale stelstel omgaan.

Ik stond “toevallig” in de gang naast Roelie toen zij murw gebeukt werd onder het verbale geweld van Jorritsma, Smeeman, Visser, Müller en Steunenberg. Zij wilde de motie mee ondertekenen en dat mocht natuurlijk niet. Minutenlang werd zij aangepakt; elk argument van haar werd meteen in vijfvoud de kop ingedrukt.

Je zag haar steeds verder wegzakken. Geen fractiegenoot die het voor haar opnam. Uiteindelijk nam Hoving haar mee naar de kamer van de VVD en daar hebben ze haar verder onder handen genomen met het bekende resultaat. Hij vond dat deze “terechtzitting” beter niet in alle openbaarheid mocht plaatsvinden.

Zo’n schaamteloze vertoning van machtswellust heb ik zelden gezien in de politiek. Wat mij betreft mag de naam Politiek Markt dan ook veranderd worden in Politieke Arena, waar alleen de wetten van de sterkste gelden. Op een markt heb ik het gevoel dat er in vrijheid onderhandeld mag worden. Het duale stelsel in Almere is wat mij betreft tijdens deze collegeperiode opgeofferd aan de belangen van enkelen. Arrogantie van de macht, heet dat. Met Duivesteijn – hoewel niet aanwezig – in een dubieuze hoofdrol. Hij zou toch moeten weten dat als je geknipt wordt, dan moet je even stil zitten'.

En dit allemaal naar aanleiding van een anonieme brief waarvan het college beweert dat er allemaal onwaarheden in staan....je zou er haast wat van gaan denken.


Meer op het weblog van Ruud Pet.

Geen opmerkingen: