Pagina's

donderdag, november 23, 2006

voedselbank in Zeewolde

De verkiezingen zijn weer voorbij....... Het is weer tijd voor wat ander nieuws. Ik had het al uit allerlei andere bronnen gehoord, maar het stond deze week ook in de plaatselijke krant: er komt een voedselbank in Zeewolde.

Zo'n voedselbank roept bij mij dubbele gevoelens op. Aan de ene kant is het natuurlijk fantastisch dat er mensen zijn die zich bekommeren om diegenen die het echt heel erg moeilijk hebben. Als je voldoet aan de criteria om in aanmerking te komen voor de hulp van de voedselbank, dan gaat het helemaal niet goed met je. Deze mensen leven ver onder het sociaal minimum.

Aan de andere kant schaam ik mij rot dat er een voedselbank nodig is in een rijk en welvarend Nederland en een bovenmodaal verdienend Zeewolde. Het is droevig dat we -lokale en landelijke politiek- het sociale vangnet blijkbaar niet zo kunnen regelen dat er geen voedselbank nodig is. Wat mij betreft een mooi streven: zo snel mogelijk ervoor zorgen dat de voedselbank overbodig wordt, te beginnen in Zeewolde............

Geen opmerkingen: